Salesမှာအရေးအကြီးဆုံးအချက်တစ်ခုက (Qualified Lead) ကို ရှာရတဲ့အဆင့်ပဲဖြစ်ပါတယ်။ အဲ့လိုရှာတဲ့အခါ BANT Framework ဟာနှစ်ပေါင်းများစွာ အသုံးပြုခဲ့သော အထိရောက်ဆုံး နည်းပဲဖြစ်ပါတယ်။
ဒါဆို BANT ဆိုတာဘာလဲ?
BANT ဆိုသည်မှာ Budget, Authority, Need, Timingဆိုတဲ့စာလုံးတွေရဲ့ အတိုကောက်ပဲဖြစ်ပါတယ်။ ဒီ ၄ ချက်ကိုသုံးပြီး Lead တွေဟာ ကိုယ့် Product or Service တွေကိုဝယ်ဖို့ Qualified ဖြစ်မဖြစ်စစ်လို့ရပါတယ်။
၁။ Budget
Lead ဆီမှာ ကိုယ့် Product/Service ကိုဝယ်ဖို့လုံလောက်တဲ့ Budget ရှိမရှိ?
ဘယ်လိုမေးခွန်းတွေမေးသင့်လဲ?
- "ဒီပရောဂျက်အတွက် သတ်မှတ်ထားတဲ့ ဘတ်ဂျက်ရှိပါသလား"
-"ဘယ်လောက်ဝန်းကျင်လောက် သုံးစွဲဖို့ ရည်ရွယ်ထားပါသလဲ"
Lead ဆီမှာ Budget မရှိရင် အချိန်ကုန်ခံပြီး ဆက်မရှင်းပြပဲ လိုအပ်တဲ့ Information ပဲပြပေးပါ။
၂။ Authority
ကိုယ်နဲ့စကားပြောနေတဲ့သူက Decision Maker) ဟုတ်၊ မဟုတ် သိဖို့လဲလိုပါတယ်။
ဘယ်လိုမေးသင့်လဲ?
"ဒီ Project အတွက် အဓိက ဆုံးဖြတ်ချက်ချမယ့် သူကိုပြောပြပေးလို့ရမလား?"
"အခြား Stake Holder တွေရောပါသေးလား''
Decision Maker မဟုတ်ပဲအချိန်အကြာကြီး ပြောနေခြင်းက အချိန်ကုန်တာပဲရှိပါလိမ့်မယ်။
၃။ Need (လိုအပ်ချက်)
ကိုယ့် Lead ကတကယ်ရော ကိုယ့်Service ကိုဝယ်ဖို့လိုရဲ့လား?
ဒါဆိုဘာတွေမေးရမလဲ?
"လက်ရှိကြုံတွေ့နေရတဲ့ အကြီးမားဆုံးအခက်ခဲဆိုရင်ဘာဖြစ်နိုင်မလဲ?"
မလိုတာကို အတင်းရောင်းချခြင်းသည် ရေရှည်အတွက်ဘယ်လိုမှအဆင်မပြေပါ။
၄။ Timing
ကိုယ့် Lead ကဘယ်အချိန်မှာ ဝယ်မယ်ဆိုတာမသိရင် Follow up ငရဲထဲကျမှာအသေချာပါပဲ။
ဘာတွေမေးသင့်လဲ?
"ဘယ်တော့လောက် စသုံးဖို့ Planထားလဲ"
"ဒီပြဿနာကို ဘယ်အချိန် နောက်ဆုံးထားပြီး ဖြေရှင်းချင်လဲ?''
Timing မကိုက်ရင် Lead nuture လုပ်ပြီးအရေးကိုယ့်နဲ့ Timing ကိုက်မယ့်လူကိုပဲ ဦးစားပေးဖို့ဖြစ်ပါတယ်။
BANT ကို ဘယ်လိုအသုံးချမလဲ။
စစ်ဆေးမေးမြန်းခြင်းပုံစံ မလုပ်ပါနှင့် - ရဲစစ်သလို မေးခွန်းများကို တရစပ်မေးမြန်းခြင်းထက် စကားစမြည်ပြောဆိုရင်း သဘာဝကျကျ မေးပါ။ စျေးမရောင်းပါနဲ့ အကြံပေးရင်း မေးခွန်းတွေမေးပါ။
Need ကို ဦးစားပေးပါ - Budget ကို အရင်မေးမည့်အစား Client ရဲ့အခက်အခဲ (Pain Point) ကို အရင်နားလည်အောင် ကြိုးစားပါ။
ဒီအခြေခံ Method လေးသုံးပြီး ပိုပြီး Qualified ဖြစ်တဲ့ Deal တွေကို အချိန်ပေးပြီး Revenue Stream ကိုမြှင့်တင်လိုက်ပါ။
#Revenue #RevenueLab